Strona 2 z 5

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 24 kwie 2014, o 18:32
autor: ganji
Temat powraca.

Totalna loteria. Raz jest but już od dołu a raz nie ma. W związku z tym proszę o instrukcję najlepiej jak się dobrać do ściągnięcia intercoolera. Chcę go wyczyścić oraz sprawdzić stan orurowania idącego od niego do turbo.

Filtra paliwa wymieniłem, ale nie jestem pewien czy jest odpowietrzone. Prosiłbym również o jakies fotki gdzie jest śruba do odpowietrzania i może jakiś którki instruktarz.

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 25 kwie 2014, o 21:21
autor: ganji
Nie widzę możliwości edycji postu, więc pisze tu.

Rury od IC sprawdzone - szczelne, jutro jadę do mechanika zobaczyć czy układ jest prawidłowo odpowietrzony. Martwi mnie kwestia taka, że jak dłużej auto postoi to jak odpala to za dosłownie 3 - 4 sekundy falowania gaśnie. Moc raz jest w pełni wyczuwalna a raz nie ma prawie wcale. Jeśli nie układ paliwa to myślę nad tym kątem wtrysku. Czemu to o nim ? Ponieważ jak ruszam z 1ki to jest okropny muł. Podpowiedzcie co może być ?

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 26 kwie 2014, o 06:07
autor: ELI
szukaj fachowca od pomp lucasa i niech ją prześwietli konkretnie, niestety te pompy nie są wysokich lotów

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 26 kwie 2014, o 09:57
autor: PawelV40
Ja juz siebie przerabiałem temat pompy od A do Z. Pompa jest prosta jak ...... i nie jest jakas masakrycznie fatalna, czego nie mozna powiedziec o naszych kochanych skrzyniach JC5.

Największy jej mankament to wycieki, sporadycznie uszkodzony zawór TC oraz wymagana dokładność regulacji, nie ma auto regulacji w czasie rzeczywistym. W Madzie dieslu miałem pompe boscha i tez ciekła tylko, ze delikatnie i przelatałem tak 3 lata.

Problemem tutaj moze byc takze membrana boostera ( LDA ) poczytaj o tym trochę.

Generalnie są dwa kierunki albo akurator od turbo bądź pompa wtryskowa. Nie ma nad czym dumać, wyklucz jedno i znajdziesz odnowiedź

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 27 kwie 2014, o 07:53
autor: ganji
Wczoraj sprawdzałem ten aktuator.

Gazowałem na jałowym a cięgło aktuatora wogóle nie pracowało, nawet na milimetr. Odczepiłem je od turbo i ręcznie idzie ale ciężko.

Auto czy ciepłe czy zimne po odpaleniu gaśnie. trzeba odpalić 2 lub 3 razy żeby było dobrze. Także waszym zdaniem to ta gruszka ?

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 27 kwie 2014, o 08:12
autor: ELI
ganji pisze:Także waszym zdaniem to ta gruszka ?
to nie ma nic wspólnego z odpalaniem i gaśnięciem, tak jak napisał kolegaPawelV40
PawelV40 pisze: Ja juz siebie przerabiałem temat pompy od A do Z. Pompa jest prosta jak ...... i nie jest jakas masakrycznie fatalna, czego nie mozna powiedziec o naszych kochanych skrzyniach JC5.

Największy jej mankament to wycieki, sporadycznie uszkodzony zawór TC oraz wymagana dokładność regulacji, nie ma auto regulacji w czasie rzeczywistym. W Madzie dieslu miałem pompe boscha i tez ciekła tylko, ze delikatnie i przelatałem tak 3 lata.

Problemem tutaj moze byc takze membrana boostera ( LDA ) poczytaj o tym trochę.

Generalnie są dwa kierunki albo akurator od turbo bądź pompa wtryskowa. Nie ma nad czym dumać, wyklucz jedno i znajdziesz odpowiedź
ganji pisze:Gazowałem na jałowym a cięgło aktuatora wogóle nie pracowało
pracuje dopiero przy obciążeniu, czyli jak jedziesz.

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 27 kwie 2014, o 08:23
autor: Pyszczek
testa strzykawką można zrobić . może zatarta dźwignia wastegate albo gruszka trup .

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 27 kwie 2014, o 10:15
autor: ELI
strzykawką i jeszcze do tego jakiś zegarek żeby sprawdzić przy jakim doładowaniu działa

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 27 kwie 2014, o 16:53
autor: ganji
Przeczytałem pare tematów na forum i moją uwage zwrócił problem czujnika STOP w gaśnięciu auta. Czy to też może mieć wpływ ?

Re: V40 1.9 TD Późno wstaje turbo

: 5 lip 2014, o 15:08
autor: lukasz22katowic
możesz bardzo szybko sprawdzi jak działa pompką ręczną z manometrem i wszystko będzie jasne , jeżeli jest ok to pompa