[S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Regulamin forum
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
Zakładając nowy temat proszę dokładnie opisać auto podając model, rocznik i silnik używając nawiasów [ ]
Format:
[V40 T4 99r] montaż MBC
[S40 B4184S 2003] Wahacze przód
[V40 all] Ogrzewanie tylnej szyby
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Czyli od drgań obluzowują się śruby, olej idzie na glebe... Czyli trzeba sprawdzić łącznik, szczelność wszystkich połączeń, a najlepiej poskładać te śruby na klej do gwintów....
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Nie śruby, zresztą tam je uszczelniają podkładki miedziane więc klej nie ma tam racji bytu. Zobacz na zdjęcie, połączenie jest identyczne jak w naszej T4 i tam właśnie mi puściło jak i innemu znajomemu.tomi555 pisze:Czyli od drgań obluzowują się śruby, olej idzie na glebe... Czyli trzeba sprawdzić łącznik, szczelność wszystkich połączeń, a najlepiej poskładać te śruby na klej do gwintów....
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Kapuję - czyli nie puszcza śruba (na na której leży rurka na zdjęciu) tylko puszcza na kołnierzu - to już gorzej bo nie bardzo da się to wcześniej wychwycić.
Skontroluję to miejsce...
Skontroluję to miejsce...
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 16 maja 2013, o 10:47
- Model: S40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Kraków
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Mój pierwszy post więc się od razu witam
Miałem identyczny problem jak Dominik.
Pękła mi rurka olejowa przy turbo i prawie cały olej w kilkanaście sekund wyleciał pod auto.
Na szczęście było to na wolnych obrotach (chłodziłem turbo) a ja stałem i gadałem z kolegą który zauważył że spod auta leci strumyczek oleju
Myślałem że może to spod śruby i chciałem ją dokręcić i urwałem.
Poleciałem do sklepu (firma agro-mat, części do traktorów) i kupiłem kilka nowych śrub.
Nie pomogło. Okazało się że to rurka pękła (jak na zdjęciu).
Później kombinacje. Najpierw spawanie zwykłą spawarką, przepuszczało.
Potem spawanie mosiądzem w zakładzie dorabiającym przewody do klimatyzacji.
Chwilę było dobrze i puściło. Kupiłem następnie nową rurkę w ASO (170zł).
Nacieszyłem się może kilka dni. Nowa rurka strzeliła tak jak stara !
Reklamacja w ASO - odrzucona.
W końcu rozwiązałem problem i zrobiłem wąż olejowy teflonowy elastyczny na zamówienie.
Jeździ do dzisiaj już 3 rok bez problemu.
Nie wiem dlaczego te rurki tak pękają ale może to mieć związek z tą blaszką trzymająca obydwie rurki bo ja też ją miałem na początku zdjętą
Miałem identyczny problem jak Dominik.
Pękła mi rurka olejowa przy turbo i prawie cały olej w kilkanaście sekund wyleciał pod auto.
Na szczęście było to na wolnych obrotach (chłodziłem turbo) a ja stałem i gadałem z kolegą który zauważył że spod auta leci strumyczek oleju
Myślałem że może to spod śruby i chciałem ją dokręcić i urwałem.
Poleciałem do sklepu (firma agro-mat, części do traktorów) i kupiłem kilka nowych śrub.
Nie pomogło. Okazało się że to rurka pękła (jak na zdjęciu).
Później kombinacje. Najpierw spawanie zwykłą spawarką, przepuszczało.
Potem spawanie mosiądzem w zakładzie dorabiającym przewody do klimatyzacji.
Chwilę było dobrze i puściło. Kupiłem następnie nową rurkę w ASO (170zł).
Nacieszyłem się może kilka dni. Nowa rurka strzeliła tak jak stara !
Reklamacja w ASO - odrzucona.
W końcu rozwiązałem problem i zrobiłem wąż olejowy teflonowy elastyczny na zamówienie.
Jeździ do dzisiaj już 3 rok bez problemu.
Nie wiem dlaczego te rurki tak pękają ale może to mieć związek z tą blaszką trzymająca obydwie rurki bo ja też ją miałem na początku zdjętą
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- PoTurbowany
- Posty: 917
- Rejestracja: 2 maja 2013, o 14:42
- Model: V40
- Silnik: B4194T
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Łódź
- imię: Adam
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
jozinzbazin, no to mamy taką samą historię, bo ja dokładnie też kupiłem nową rurkę w aso za 200zł, bo stara po spawaniu też strzeliła i myślałem, że wszystko będzie załatwione, a tu nowa rurka z aso pękła znowu... Teraz już mam pospawaną tę rurkę tam właśnie gdzie pokazuje Dominik na zdjęciu i założoną w końcu tę blaszkę i mam nadzieje, że to zda egzamin, bo jak nie to będę musiał zrobić taką modyfikację jak Ty
Keep Calm and Boost On
-
- Debeściak
- Posty: 319
- Rejestracja: 29 lip 2013, o 06:15
- Model: v40
- Silnik: T4
- Rocznik: 1998
- Skąd jesteś?: Krk
- imię: Marcin
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
jozinzbazin, Gdzie dorabiałeś ten przewód i ile to kosztowało ?
Strojenie LPG , AFR - Innovate LM2 + OBD
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
I mnie dopadła wasza historia. Czym tzn która metodą Ci to pospawali i jak długo już na tym jeździsz?łosiu92 pisze:jozinzbazin, no to mamy taką samą historię, bo ja dokładnie też kupiłem nową rurkę w aso za 200zł, bo stara po spawaniu też strzeliła i myślałem, że wszystko będzie załatwione, a tu nowa rurka z aso pękła znowu... Teraz już mam pospawaną tę rurkę tam właśnie gdzie pokazuje Dominik na zdjęciu i założoną w końcu tę blaszkę i mam nadzieje, że to zda egzamin, bo jak nie to będę musiał zrobić taką modyfikację jak Ty
Dorabiał na Makuszyńskiego, koszt około 100zł, już się dopytałemtomi555 pisze:jozinzbazin, Gdzie dorabiałeś ten przewód i ile to kosztowało ?
http://www.madejski.com.pl/pl,page,KONTAKT,5,.html
A o to winowajca:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
jak dla mnie jozinzbazin rozwiązał problem, nie wiem co na to Admini, ale myślę że należy się pochwałka dla kolegi jozinzbazin
-
- Administrator
- Posty: 5489
- Rejestracja: 15 kwie 2013, o 19:36
- Model: 1.9T
- Silnik: B4194T
- moc: 224KM
- Rocznik: 1999
- wiek: 7
- Skąd jesteś?: Poland
- imię: DD
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
Jednak pojechałem dorobić ten przewód z teflonu, nie będę ryzykować turbiny.
-
- Administrator
- Posty: 18930
- Rejestracja: 29 kwie 2013, o 11:17
- Model: v40
- Silnik: Napędzany gnojówką
- moc: Zajebiście srogo
- Rocznik: 1900
- wiek: 100
- Skąd jesteś?: PLPL
- imię: ELI
- Kontakt:
Re: [S40 T14 1.9t] padła turbina, przestroga dla innych
słusznie, tym bardziej że jest to już sprawdzony patent...